Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Ennek a fuvarozási módnak több fajtája van:

  1. FTL: A komplett rakományt FTL jelzéssel jelölik, mely a Full Truck Load rövidítése (legtöbb esetben a 40 Tonna össztömegű nyerges szerelvényre használjuk), magyarul a szállítást végző járműben csak a mi rakományunk van, ez néha a beérkezés sürgőssége miatt is fontos.
  2. LTL-el jelölnek Less than Truck Load, vagyis Részrakomány. Ebbe az esetben több megrendelő áruja is helyet kap a teherautón. Itt a lehető legjobb fuvaríj elérése a cél, szállítás időtartama nem fő szempont. (gyakorlatban általában1/3-ad kamion mennyiségtől alkalmazandó)
  3. Groupage Service vagy gyűjtő áruszállítás: Itt az 1-2 kartondoboztól a 8-10 Palettás mennyiségig lehet nagyjából gyűjtő áruszállításról beszélni. Legtöbbször egy előfutást végző autó felveszi a küldeményeket, amelyeket aztán egy irány gyűjtő kamionra raknak össze. Az irány kamion érkezése után van egy utófutást végző jármű aki magát a kiszállítást végzi.
    Cégünk vállal gyűjtő áruszállítást (oda-vissza): SK, PL, AT, DE, NL, BE, FR, ES, PT országokba. Heti 1-2 indítás.
  4. Expressz küldemények szállítása. Amikor valami sürgősebbé válik, mert gyártó sor leállás veszélye áll fenn, vagy ügyfél-ügyfelének elégedettsége a tét, stb. Ezekre a gyors reagálási hadtestünk furgonokkal áll a nap 24 órájában rendelkezésére. (autó méreteket lásd lentebb)
  5. Különleges kezelést igénylő küldemények. Pl törékeny, nem halmozható, vagy esetleg ADR besorolású termékcsoport a szállítani kívánt áru.
    Vagy hűtést igénylő járműre van esetleg szükség, vagy valamilyen nyitott rakfelülető vagy MEGA, JUMBO vagy mélybölcsős nehézgép szállító trailer tudja csak elvégezni a feladatot.
    Nálunk mindenre talál megoldást, keresse értékesítő kollégánkat elérhetőségeink bármelyikén.
Vegyük végig az autó típusokat

hogy Önnek mint megrendelő mire is van szüksége egyáltalán?

Furgon. Angolul a fuvarozási szegmensben, több alegységre bontható.
VAN = egy palettás autók mint pl Wolkswagen Caddy. Egy kisebb paletta szállítására alkalmas, kb 100x80x70 cm. ~ 300-400 kg raksúlyig.

Sprinter, így nevezik a dobozos és ponyvás autókat is nemzetközi fuvarnyelven. De ettől függetlenül ez nem feltétlenül jelent Mercedes Sprinter márkájú járművet.

Ezek között 2 alcsoport van.

  1. Dobozos furgon: Belső méretei általában 5 normál EU paletta befogadására alkalmasak. a hátsó kerékjárati ív miatt. Belmagasságuk általában 155-195 cm-ig terjed. Maximális raksúly kapacitásuk ~ 1250 kg.
  2. Ponyvás furgonok családja: Rakfelületük mérete általában 200-210 cm széles a rakfelelület teljes hosszában, mivel a felépítmény már a kerékjárati ív fölött helyezkedik el. Ez a kategória legtöbbször 300-430 cm hosszú és 190-240 cm magas rakfelülettel készül. Őket nevezik a 8 vagy 10 palettás verziós autóknak. Maximális raksúly kapacitásuk ~ 1200 kg.
  3. Dobozos és/vagy ponyvás furgon emelőhátfallal, az előzőekben leírt méretek, és ehhez jöhet még egy emelőhátfal, amely kapacitása 300-800 kg közötti szokott lenni. Nyilván ez a plusz tulajdonság a raksúlyból levonódik. Emiatt ezek a járművek masimális raksúly kapacitása kb 650-950 kg között lesz.

Ennek a szegmensnek a nagy előnye a gyorsaság, mivel legtöbb esetben nincs tachográf kötelezettség ezekben az autókban, és gyorsabb átlagsebességre is képesek mint egy kamion, ezért akár napi 1200-1500 km-t is tudnak haladni. Ez azt jelentheti, hogy A-napról B-napra mindenféle átrakodás nélkül tudnak teljesíteni egy 1200 km-es 10 palettás sürgős rendelést.

7,5 Tonna össztömeget nem meghaladó járművek
Forgalmi engedélyükben 7499 kg szokott lenni feltüntetve az Össztömeg rovatban. Nemzetközi viszonylatban őket Solo Truck-nak szokták nevezni, bizonyos esetben rájuk sem vonatkozik a tachográf kötelezettség és a korlátozások tilalmak (kamionstop) sem érintik őket. Ezért akár egy pénteki felpakolással kis túlzással hétfőre a világ másik felén tudnak lenni..
Közkedvelt jármű kategória a MIlk-Run azaz Körjárat rendszereknél is.

(Milk Run: A módszer üzemen belül és üzemek közötti anyagmozgatás megvalósítására is alkalmas. Lényege, hogy egyszerre valósít meg elosztó és begyújtó szállítást, valamint a járat kiinduló- és végpontja általában megegyezik (pl. raktárból indul, előre kijelölt útvonalon végigmegy az üzemben vagy az üzemek között, majd raktárban érkezik meg. ) Ennek a járatnak szintén lehet menetrendje. 

Rakfelületük méretei felépítmény függő (dobozos, ponyvás) természetesen, de körülbelül:

Rakfelület szélessége 210-240 cm.
Rakfelület hosssza: 400-650 cm.
Rakfelület magassága: 200 cm körül (hűtős jármá esetében), 220-260 ponyvás társaiknál.
Maximális raksúly: 2000-2800 kg.

Előnyei gyorsaság, kedvező útdíjak, tilalom mentesség, jelentősen nagyobb árumennyiség mozgatása a furgonokkal szemben. Hátránya, nehéz áruk esetében kicsi a raksúly kapacitása.

12 Tonna össztömegű jármű

Őt is Solo Truck nek szokták nevezni a nemzetközi fuvarnyelvben. (Hacsak nem pótkocsival együtt közlekedik) Második legjellemzőbb autó kategória a Milk-Run rendszerekre.

Rakterének méretei kísértetiesen megegyeznek a 7,5 -es társaival.
Rakfelület szélessége 210-240 cm.
Rakfelület hosssza: 400-740 cm.
Rakfelület magassága: 200 cm körül (hűtős jármá esetében), 220-260 ponyvás társaiknál.
Maximális raksúly: 2800-5000 kg.

Előnyei: a 7,5T-ás kategóriához képest klasszisokkal nagyobb súlyt tud megmozgatni, míg manőverezhetőség tekintetében mindig könnyebb vele bemenni egy városon belüli címre mint egy nyerges szerelvénnyel.
Hátránya: Ezen járműkategóriára már vonatkoznak a kamionoknál is megszokott tilalmak, magasabb útdíj kategóriába sorolódik.

12-28 Tonna össztömegű járművek.

Raksúly: 5000-16.000 kg

40 Tonna össztömegű szerelvények: Nyerges és vagy pótkocsis változat.

A mindenki által jól ismert, közutakon is legtöbbet látható álltfaj, A KAMION.
Nyerges kamion.

Ponyvás változat:

Rakfelület hossza: 13,6 méter.

Rakfelület szélessége: 2,3-2,45 m-ig. (oldalfalas gabonás, vagy normál ro-lo ponyvás)

Rakfelület magassága: 2,45-3 m-ig (mega)

Raksúly: 23500-26000 kg. (nyitott)

Szállítható Paletta szám: 33 db.

Szigetelt vagy hűtős KAMION változat:

Rakfelület hossza: 13,6 méter.

Rakfelület szélessége: 2,1-2,3 m-ig. 

Rakfelület magassága: 2-2,7 m-ig  (legtöbbször a raktér elejében, és/vagy hátuljában elhelyezett hűtő egység miatt a magasság lejjebb korlátozódik ponyvás társainál)

Raksúly: 22.000 kg. * Ezen belül is van egy speciális jármű, a Dobule Decker, azaz dupla rakfelülettel rendelkező autó, amely képes akár 66 db raklap rakodására halmozás nélkül.

 

Szigetelt vagy hűtős kamion:

Ebben a szegmensben csak előzetesen korábbi évek tapasztalatait figyelembe vevő erős minőségbiztosítási szűrőrendszeren megfelelt cégünk által Akkreditált, folyamatos továbbképzett, maximum 4-5 éves szerelvényekkel dolgozó alvállalkozókat alkalmazunk. Gyógyszer, élelmiszer szállítmány előtt minden alkalommal frissen tisztított-fertőtlenített, előhűtött raktérrel érkezünk a felrakóhelyekre, alkalom adtán, több nyelven beszélő, illemtudó sofőrökkel, vagy több sofőrös autókkal állunk megrendelőink rendelkezésére.

CÍMÜNK

Magyarország
2462 Martonvásár Budai út 23.

+36 20 450 64 64

HÍRLEVÉL

Kamionkell.hu © 2024. Minden jog fenntartva.